Thursday, December 18, 2008

kaugelt novembrist

Long time, no see - kui ahju pole, pole ka seda kõige paremat ja head. Aga saab ka ilma.


Sünnipäevaks klopsisin kokku võileivatordi ja šokolaaditordi.



Võileivatort (originaalis, minu oma tuli väiksem)
24 viilu röstsaia (mul oli 16 vist ja täistera omi)
immutamiseks 1,5 dl lahjendatud sidrunimahla
täidiseks 600g maitsestamata toorjuustu (mul küüslaugu tofumääre)
1 purk/190g pestokastet
soola, pipart
500g tomateid
peale 200g ürdimaitselist toorjuustu (mul roheline tofumääre)
kaunistuseks - mida iganes tegelikult, mul oli basiilik

Suurt kunsti sel pole: saiaviiludel servad maha raiuda, tomatid paljaks koorida, hakkida, juustu ja maitseainetega segada, saiaviilud immutada, tomati-juustukaste vahele ja järgmine kiht. Serveerimiseni hoida külmas. Kaunistus ei tulnud mul kuigi hästi välja, aga mis sellest, maitses küll hästi...tekitades sellega nüüd jälle isu. Peaks kordama.


Šokolaaditort:
Ei suuda meenutada, mis retsepte kasutasin, sest see on täiesti segasummasuvila. Põhjad olid poest - Wieneri šokolaadi tordipõhjad, mis seekord ka isegi üksteise küljest lahti tulid ilma sajaks killuks purunemata (nagu juhtus eelmine kord). Immutuseks kange kohv. Ühe kihi vahele läks apelsinimarmelaad (kasutasin Rainbow oma - sellel oli suhkrusisaldus nt väiksem kui eesti omadel), teise vahele šokolaadikreem (mille retsepti ei leia üles - ilmselt sulašokolaad + midagi), peale samuti sulatatud šokolaad sulavõiga. Kaunistuseks Domino trühvlid ja pähklipuru.
Tuli vist täitsa söödav kraam kokku.



Lisaks olid kohustuslikud porgandi- ja lillkapsajupid dipikastmes ja puuviljavardad.

No comments: